V dnešní době chce velmi málo lidí pracovat s někým, o kom neví vůbec nic. Tento princip ale funguje nejen z pohledu spolupráce, ale také z pohledu čtenáře. Když uživatele obsahem zaujmete, tak zaručeně bude chtít vědět, kdo jste a na čem dalším pracujete. Informace jsou dnes základ a online svět může být někdy dost neosobní. Jenže to nikdo nechce.
Chcete-li se inspirovat skutečně kvalitním textem, tak se podívejte na rubriku O nás společnosti Brašnářství Tlustý. Ten je udělaný naprosto geniálně. Jaké jsou ale základní a obecné principy, kterých byste se měli během psaní držet?
Určete si jednotný jazykový styl
Důležitá je konzistence, a to i v případě jazyka. Máte-li antikvariát, tak nespisovné popisy knihy budou vypadat směšně. Styl byste si měli zvolit pro celý web a držet se ho po celou dobu. Z toho důvodu je to velmi, ale opravdu hodně důležité.
Žádná klišé
Nikdo už nikde nechce číst, že se vaše společnost ,,dynamicky rozvíjí, nebo že ,,působíte na trhu“. Zapomeňte na podobné fráze, který každý zná a nikoho nezajímají. Napište to samé, ale jinak. Existuje mnoho způsobů, jak se představit publiku a přitom nepoužívat omšelé fráze. Vsaďte na vlastní výraz a řekněte jim o sobě trochu jinak.
Buďte osobití a jedineční
Každý člověk je originál. Proto představte jednotlivé osobnosti vaší společnosti. Lidé budou mnohem rádi nakupovat nebo číst články od někoho, koho budou znát jménem. Ukažte, jací skutečně jste a jaké vlastnosti jim můžete nabídnout. Věřte nebo ne, lidi zajímá, kdo jste.
Příběh je základ
Nepište jako robot. Ukažte uživatelům, že máte srdce a duši. Nemusíte se popisovat od narození, ale představte jim příběh za vaším podnikáním, sny a plány do budoucnosti. Spojení se zákazníkem je klíčové pro úspěšný byznys. Jen se zamyslete nad sebou. Také nakupujete nejvíc u společností a živnostníků, které nejen znáte, ale také máte rádi jako lidi.