Zaměstnanci jsou v každé firmě to nejdůležitější, protože bez nich, se většina technologických postupů ani služeb neobejde. Sehnat kvalifikované zaměstnance je opravdu složité, pracovníků je málo, firmy se o ně často perou a přetahují si je. Rozhodně jednodušší je si pracovníky udržet a nabídnout jim takové podmínky, aby neměli důvod od vás odcházet. Co jim můžete nabídnout?
Plat
Samozřejmě je důležité nabídnout zajímavé finanční ohodnocení. Především v regionech, ve kterých je zaměstnanců velký nedostatek se hraje na peníze hodně. Pokud si to můžete dovolit, zvyšte zaměstnancům tak, abyste byli nad konkurencí, a tím pádem budete mít hodně plusových bodů.
Pracovní prostředí
Pracovní prostředí je druhou důležitou věcí, hned po finanční stránce zaměstnání. V práci trávíme hodně času a je důležité, aby pracovní prostředí bylo člověku příjemné. Zaměstnanci potřebují jak potřebné zázemí (kuchyňka, lednice, odpočinková místnost na svačinu, příjemná pracovní místa, pohodlné židle…). Je dokázáno, že pracovníci v příjemném pracovním prostředí podávají lepší pracovní výkony. Důležitý je i pracovní kolektiv, je třeba jej také udržovat a podporovat. Občasný výlet, společná akce, posezení u piva či vína kolektiv dobře utuží.
Benefity
Další věc, kterou můžete zaměstnance naklonit na svoji stranu, jsou benefity, které můžete zaměstnancům nabídnout. Benefity můžou mít více podob. Nabídnout můžete poukázku na masáže, na využití určitých služeb, firemní slevy, jazykové kurzy, kurzy vaření… Možností je spoustu. Zaměstnancům můžete poskytnout stravenky, nebo dotovat ceny v závodním stravování. Benefity jsou zaměstnanci přijímány velice dobře, často k nim hodně přihlíží při výběru zaměstnání.
Vycházejte vstříc
Na co hodně koukají zaměstnanci, je fakt, že jim vedení vychází vstříc a hledá kompromisy. Především u žen po mateřské a rodičovské dovolené jsou hodně oblíbené třeba zkrácené úvazky, případně flexibilní pracovní doba. Flexibilní pracovní doba či možnost práce z domova je dalším oblíbeným benefitem, které často zaměstnanci vítají.
Rubriky